Kundtjänst

Din klockbutik i Sverige sedan 2012

  • BankID
  • Klarna Installment
  • Mastercard
  • Swish
  • Visa

Betala säkert

Din önskelista

Din önskelista är tom!

Din kundvagn

Din kundvagn är tom!

Din jämförelselista

Köp nu, betala efter 30 dagar med Klarna

Allmänna villkor

Aphrodonis Media Group Ltd, hädanefter kallat "Åkströms", ställer följande villkor och krav:

Följande villkor gäller uteslutande för beställning och sändning av varor som kunden [privat slutkonsument] beställer på internet via online-shopping. Med en order erkänner man följande AGB’s

1. Avtalets upprättelse

Presentationen av produkterna i webbutiken är inte ett juridiskt bindande erbjudande, utan en icke-bindande online-katalog. Efter att ha angett dina personuppgifter och genom att klicka på knappen "Köp" i det sista steget i beställningsprocessen, gör du en bindande beställning för att köpa varorna i kundvagnen. Bekräftelsen på att beställningen mottagits följer omedelbart via e-post eller sms när man har slutfört en beställning. Köpeavtalet inkluderas med vår orderbekräftelse eller vid leverans av varorna.

Det är för närvarande inte möjligt att beställa via telefon! Behöver du hjälp med en produkt eller om du har problem med att lägga en beställning är du välkommen att kontakta oss när som helst.

2. Avtalstext

Din beställningsinformation lagras av oss och kan visas av dig i ditt kundkonto, även vid ett senare tillfälle. Så snart du har gjort en beställning hos oss och inte själv har skapat ett lösenord och kundkonto, skapar vårt butikssystem automatiskt ett kundkonto åt dig. Ett lösenord skapas automatiskt och skickas till dig via e-post. Naturligtvis är det bara du som vet detta lösenord. Du kan ändra lösenordet när som helst i ditt kundkonto!

Du kommer också att få en sammanfattning av din order via e-post. Om du inte får detta e-postmeddelande på grund att du uppgav felaktig information under beställningen, vänligen kontakta vår kundtjänst! Ha också i åtanke att e-postmeddelandet kan ha hamnat i din skräppostmapp.

3. Instruktioner för återkallelse av köp

Ångerrätt

Du har rätt att ångra detta avtal inom 14 dagar utan att ange skäl, på varor som fortfarande är i nyskick. Återkallelseperioden är 14 dagar från den dag då du eller en tredje part som namnges av dig, förutom transportören av varan, tog eller sedan dess har tagit i besittning av hela beställningen. För att kunna utöva din ångerrätt måste du informera Åkströms om ditt beslut att säga upp detta avtal med ett tydligt uttalande (t.ex. ett brev, fax eller e-postmeddelande). Det enklaste sättet att göra detta är att kontakta oss med hjälp av kontaktuppgifterna som återges på vår kontaktsida!

Om du använder detta alternativ skickar vi omedelbart (dvs, via e-post) en bekräftelse på att vi mottagit återkallelsen. För att hörsamma återkallelseperioden, räcker det med att du skickar in en anmälan om att häva avtalet innan återkallelsens slut.

Glöm inte att skicka oss ditt ordernummer som du fick med köpavtalet!

Konsekvenserna av återkallelse

Om du återkallar detta avtal kommer vi att ersätta dig för alla betalningar vi har fått från dig, inklusive leveransavgifter (med undantag för eventuella merkostnader som följer om du väljer en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransen som erbjuds av oss), omedelbart och senast trettio dagar från det datum vi blir meddelade om att du återkallar detta avtal. Vi använder samma betalningssätt för återbetalningen, som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida inte uttryckligen kommit överens av ett annat tillvägagångssätt med dig; under inga omständigheter kommer du att debiteras för denna återbetalning. Vi kan vägra att utföra återbetalningen tills dess har fått tillbaka varorna eller tills du har bevisat att du har returnerat varorna, beroende på vad som sker först. Du måste omedelbart returnera eller överlämna varorna till oss och alltid senast trettio dagar från det datum då du meddelar oss om återkallelsen av detta avtal. Denna period anses ha iakttagits om du skickar varorna före trettiodagarsperiodens slut. Du står för kostnaden för att returnera varorna till vårt lager i Tyskland, såvida inte ett lokalt lager har tillkännagetts. Du behöver enbart betala för varornas värdeförlust om denna nedvärdering beror på en hantering av varorna, som inte är nödvändig för att testa deras skick, egenskaper och funktionalitet.

Slut på återkallningsinstruktionen

4. Garanti och garantibevis

Se Garanti information

5. Leverans och retur

Leveransen beställs antingen av Åkströms självt, eller i undantagsfall, av en leverantör. Om kunden inte accepterar varorna eller vägrar att acceptera dem trots tidsfristen som fastställd av Åkströms, kan ägaren av Åkströms (se bemärkning) besluta sig för att dra sig ur avtalet. De giltiga fraktkostnaderna hittas i menyvalet fraktkostnader under Information. För en eventuell retur ska du använda originalförpackningen om detta är möjligt, eller en fraktförpackning av liknande kvalité, som garanterar att varorna är tillräckligt skyddade.

6. Transportskador

Om varor med uppenbara transportskador levereras, klaga vänligen på sådana fel till leverantören eller utlämningsstället så snart som möjligt och kontakta oss omedelbart, senast inom 7 kalenderdagar. Dina rättigheter som konsument, särskilt din rätt till garanti, förblir opåverkade. Du hjälper oss att kunna göra egna yrkanden på transportören eller transportförsäkringsbolaget.

7. Kvittning

Kunden kan endast fodra mot anspråk som har fastställts lagligen eller som ej bestrids av ägaren av Åkströms (se Imprint). Kunden har endast rätt avräkna fordran för anspråk som härrör från samma avtalsförhållande.

8. Dataskydd och säkerhet

Se Dataskydd och säkerhet

9. Betalning

Köpeskillingen ska betalas omedelbart när vår orderbekräftelse mottagits, såvida du utförde beställningen via en betaltjänstleverantör som erbjuder "fakturabetalning". Kunden kan betala köpeskillingen via banköverföring till det konto som anges i orderbekräftelsen, med Paypal eller med kreditkort. Det totala pris som anges i orderbekräftelsen måste betalas. Alla priser inkluderar redan den obligatoriska mervärdesskatten, som är annorlunda för varje land. Ägaren till Åkströms (se imprint) är skyldig att betala den rättsliga mervärdesskatten enligt lag, då avtalet fullbordats.

På orderbekräftelsen visas inte moms av tekniska skäl, men noteringen "Pris inkl. Lagstadgad moms" är inkluderad. Kontakta oss om du behöver en faktura med moms utskrivet.

Generellt förblir sis Åkströms egendom för full betalning. För mer information om betalningsmetoder, se menyvalet betalningsmetoder under Information.

10. Garanti, garantibevis och kundservice

Såvida inte man tydligt kommit överens om annat, gäller den lagstadgade förpliktelsen för brister. Information om tillverkarnas egna garantier kan hittas i produktdokumentationen. Om du gör anspråk på tillverkarens garanti, kan du ta reda på mer från produktsidorna i dokumentationen. Du kan nå vår kundtjänst här!

11. Byte och returer

Handla utan att ta några risker, det är inga problem hos oss! På grund av den lagligt stadgade ångerrätten kan du även returnera varor som du inte gillar så mycket som du tänkte att du skulle göra. Läs nedan vad du bör tänka på vid en retur. Annan användbar information finns som alltid på vår FAQ-sida!

Vår uppmaning till dig!

Behandla inte de varor du vill returnera som om det vore din egendom, då du kan undvika att en helt ny produkt försämras. 

Om du är försiktig redan när du öppnar förpackningen kan du undvika skador på frakt- och produktförpackning, eller själva produkten genom att packa upp den försiktigt. Detta stämmer särskilt för större föremål som klocklindare och klocklådor, då det är bäst att använda originalförpackningen för att returnera dessa artiklar på ett säkert sätt.

Lämna kvar skyddsplasten på exempelvis klockan, armbandet eller smyckesdelen och ta inte bort dem om det är möjligt. Använd inte varor som du förmodligen kommer att returnera. Vi behöver till exempel byta läderremmar efter en kort tids slitage av hygieniska skäl. Repor är mycket synliga på blankpolerade ytor på nya stålarmband, vilket måste poleras noggrant eller bytas ut för att inte göra nästa kund besviken.

Använd exempelvis en klockuppdragare, en tidsskala hos en urmakare eller genom att vrida upp klockan manuellt. Låt bli att ”testa” klocka på handleden. 

Vi tackar dig för att du uppmärksammar detta och är försiktighet i detta avseende. Vi uppskattar det mycket!

Returer

- Observera följande punkter när du returnerar varor:

- Innan du returnerar en vara till oss ber vi dig att kontakta vår support för att registrera en retur! Vår kundtjänst skickar sedan ett redan ifyllt returformulär, där du också hittar returadressen.

- Packa artikeln du vill returnera fullständigt tillsammans med eventuella tillbehör som kan ha inkluderats med produkten. För att undvika transportskador rekommenderar vi att du använder originalförpackningen.

- Lägg tillbaka returblanketten du fick från oss i paketet. Detta kommer att påskynda alla återbetalningar eller byten avsevärt.

- Vilken tjänsteleverantör du väljer för returförsändelsen är upp till dig. Se för din egen skull till att leveransen är försäkrad och spårbar (spårbart paket). Dessutom ger vi dig möjligheten att överlåta returen av paketet till oss. I detta fall dras kostnaderna för returförsändelsen helt enkelt bort från återbetalningsbeloppet.

- Undvik att skicka tillbaka med en speditör, då vi debiterar kostnaderna (för närvarande 15,00 Euro för DHL) vid en återbetalning!

Byten

- Vill du returnera en eller flera artiklar, men vill få tillbaka en eller flera andra varor? Var tydlig med detta önskemål när du kontaktar vår kundtjänst angående returen!

- På Åkströms är det även möjligt att byta ut andra varor där 14-dagars ångerrätten har utgått, men inom 30 dagar efter leveransen, förutsatt att varorna inte har använts. Denna förordning begränsar inte dina rättigheter som konsument, utan fungerar som en förlängning av dem.

- Om ett byte kräver en extra betalning (där de nya varorna är dyrare än de returnerade) kommer en servicemedarbetare att informera dig så snart returen har nått oss.

Återbetalning

- Vid återbetalning skickas pengarna tillbaka på samma sätt som vi fick dem. Om du exempelvis köpte med kreditkort avbryts betalningen helt enkelt och kortutgivaren skickar tillbaka din betalning!

- Vid en kreditnota ber vi dig att förse oss med ditt IBAN och BIC, eller ditt lokala kontokortsnummer för din bank så att vi kan överföra kreditbeloppet!

- Ytterligare användbar information finns som alltid på vår FAQ-sida!

12. Klarna

I samarbete med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, erbjuder vi följande betalningsalternativ för vissa länder. Betalningen sker alltid till Klarna:

Faktura: Betalningsperioden är [14] dagar från datumet varorna/biljetterna skickades till kunden eller för andra tjänster vi erbjuder från det datum då tjänsten görs utfördes. De fullständiga fakturavillkoren, för länderna där denna betalningsmetod är valbar hittas här: Tyskland, Österrike.

Avbetalningsköp: Klarnas finansieringstjänst låter dig betala för ditt köp i fasta eller flexibla månatliga avbetalningar, enligt de villkor som anges i kassan. Avbetalningar ska betalas i slutet av varje månad då Klarna skickar en månadsfaktura till dig. För mer information om avbetalningsköp inklusive de allmänna villkoren och den europeiska konsumentkreditinformationen för länderna där denna betalningsmetod är valbar, klicka här (endast valbart i de angivna länderna): Tyskland, Österrike.

Sofortüberweisung: Tillgängligt i Tyskland, Österrike, Belgien, Italien, Spanien, Polen och Nederländerna. Ditt konto kommer att debiteras omedelbart efter beställningen.

Direktdebitering: direktdebitering utförs när varorna har skickats. Du kommer att informeras om tidsramen via e-post.

Kreditkort (Visa / Mastercard): Tillgängligt i Tyskland. Debiteringen utförs efter att varorna eller biljetterna har skickats / tjänsten har utförts eller enligt de förmedlade datumen gällande abonnemang.

För att använda sig av betalningsmetoden faktura, avbetalningsköp och autogiro krävs en godkänd kreditkontroll. I detta avseende kommer vi att vidarebefordra dina uppgifter till Klarna i syfte att adressera och kreditvärdera i relation till inköpsinitieringen och behandlingen av köpeavtalet. Ha förståelse för att vi enbart kan erbjuda dig de betalningsmetoder som godkänns baserat på resultatet av kreditkontrollen. Ytterligare information och Klarnas användarvillkor finns här. Allmän information om Klarna finns här. Dina personuppgifter blir behandlad av Klarna i enlighet med de gällande dataskyddsbestämmelser som finns och i enlighet med informationen i Klarnas sekretesspolicy.

13. Anmärkning om batterireglering

När det kommer till försäljning av batterier eller uppladdningsbara batterier eller vid leverans av klockor eller andra enheter som innehåller batterier eller uppladdningsbara batterier, är vi skyldiga att informera dig om föreskriften gällande din batterianvändning: Batterier eller uppladdningsbara batterier får inte kasseras i hushållsavfall. Du är juridiskt skyldig att returnera använda batterier eller uppladdningsbara batterier som slutanvändare. Du kan returnera slutanvända batterier eller uppladdningsbara batterier utan kostnad till försäljningsstället eller i dess omedelbara närhet (exempelvis vid kommunala insamlingsställen eller en lämplig butik). Du kan även returnera batterier till oss via post. Batterier eller uppladdningsbara batterier som innehåller skadliga ämnen är märkta med en symbol som visar en överstruken soptunna. Intill denna symbol hittas det kemiska namnet på föroreningen. Cd står för kadmium, Pb för bly och Hg för kvicksilver.

14. Prestationsplats, jurisdiktionsort

För alla nuvarande och framtida fordringar som härrör från affärsförhållandet, är säljarens registrerade huvudkontor den enda jurisdiktionen för handlare. Jurisdiktion och plats för utförande av presentationer för handlare är Pafos, Cypern.

15. Tvistlösning

Europeiska kommissionen tillhandahåller en online tvistlösningsplattform (OS) som du hittar här. Konsumenterna kan använda denna plattform för att lösa sina tvister. För att lösa tvister som härrör från ett avtalsförhållande med en konsument, eller huruvida ett sådant avtalsförhållande existerar överhuvudtaget är vi skyldiga att delta i tvistlösningsförfaranden inför ett skiljedomsorgan för konsumenter. Ansvarig är den allmänna skiljedomstolen för konsumenter (från 01.01.2020: den allmänna skiljedomstolen) av Zentrum für Schlichtung e.V., Straßburger Straße 8, 77694 Kehl am Rhein, www.verbraucher-schlichter.de. Vi kommer att delta i tvistlösningsförfaranden inför detta kontor.

16. Slutbestämmelser, Klausul om särskiljande

Om en eller flera föreskrifter i dessa GTC är ogiltiga, skall inte detta leda till att hela avtalet blir ogiltigförklarat. Den ineffektiva föreskriften kommer att ersättas med tillämpbar lagstadgad föreskrift. Endast cypriotisk lag är applikabelt för detta avtal. För svenska kunder gäller dock svensk lag!

Aphrodonis Media Group Ltd.

110, Eleftheriou Venizelou

Register Cypern: HE366111

Org-nr: 502080-8621

Moms-ID: SE502080862101

Verkställande direktör: Richard Andessner

Telefon: +357 22000270

Kundtjänst: +46 10 884 85 86

www.aphrodonis-media.com

Copyright (c) 2023 av Aphrodonis Media Group Ltd. Alla varumärken och signum som används tillhör dess respektive innehavare. Alla bilder är lagligt skyddade och tillhör Åkströms och / eller tillverkarna eller leverantörerna av produkterna som visas. Missbruk eller obehörig användning av innehållet rapporteras och åtalas.